Business Waarom jouw bedrijf juist in deze tijd B2B ecommerce...

Waarom jouw bedrijf juist in deze tijd B2B ecommerce software nodig heeft

-

In deze rare tijden, waarin het coronavirus wild om zich heen slaat, wordt nóg meer online gedaan dan normaal al het geval was. Mensen werken meer online, mensen spreken vaker af online én mensen kopen meer online. Vooral dat laatste is voor ondernemers een belangrijk gegeven om op in te spelen. In deze tijd is het zaak om je voorraadbeheer tot in perfectie op orde te hebben, anders bestaat de kans dat je de boot mist. Gelukkig bestaat er gespecialiseerde B2B ecommerce software die je helpt om je voorraadbeheer te optimaliseren.

We nemen het B2B e-commerce platform van Propellor als voorbeeld. Dit platform helpt je niet alleen om je voorraad optimaal te beheren, maar biedt daarnaast ook nog veel voordelen voor je klant. Zo kun je iedere klant een eigen portal geven. In deze portal zien je klanten alles wat ze eerder hebben besteld en kan het bestelproces automatisch worden ingericht. Daarnaast zorgt de software voor persoonlijke aanbiedingen die voor die specifieke klant heel interessant kunnen zijn. Zo wordt de kans dat klanten snel opnieuw bij je bestellen aanzienlijk vergroot.

Geen mensenwerk, minder fouten

Met het platform wordt de kans op (menselijke) fouten geminimaliseerd en foutieve bestellingen dus voorkomen, simpelweg omdat er niet veel menselijke handelingen nodig zijn. Wanneer de software gekoppeld is aan het boekhoudsysteem, ERP en jouw leveranciers worden alle wijzigingen van je klanten direct automatisch doorgevoerd. Zo kom je nooit meer voor verrassingen te staan en houd je je klanten tevreden, iets wat in deze tijd misschien wel belangrijker is dan ooit. Tevreden klanten praten immers ook met andere klanten. Via via is de beste manier om meer klanten te krijgen.

Is er nog wel persoonlijk contact?

Met e-commerce software benader je klanten automatisch en snel met een persoonlijke touch. Dit betekent dus dat je zonder veel tijd kwijt te zijn, toch persoonlijk bij ze overkomt. Sommige klanten zijn daar uitermate gevoelig voor. Toch is een vaak geuite angst wat deze software betreft of het persoonlijke contact met de klant niet volledig verwatert. Je hoeft hier als ondernemer echter helemaal niet bang voor te zijn. In het portal zitten functies waardoor je juist eenvoudig in contact komt met je klanten. Daarnaast kun je makkelijk offertes blijven opstellen en adviezen geven. Zo is het contact met je klant door deze software eigenlijk beter en soepeler dan ooit!

Laatste Nieuws

Je quarantaine-kerst van extra glans voorzien!

Waar we andere jaren de feestdagen altijd in het restaurant, in de kroeg of gezellig met de hele familie...

Emmers met deksel voor de Food en Non food industrie

Een emmer met deksel is vaak handig om te hebben. Of je nu werkzaam bent in de food- of de non...

Waarom jouw bedrijf juist in deze tijd B2B ecommerce software nodig heeft

In deze rare tijden, waarin het coronavirus wild om zich heen slaat, wordt nóg meer online gedaan dan normaal...

Kersthuisjes: voor de échte kerstliefhebber

Voor veel mensen is het iets waar ze al het hele jaar naar uitkijken: kerstmis. Kerstmis staat voor veel...

Maak jezelf winterklaar

De zomer begint steeds meer uit te vagen, en we maken plaats voor lichtjes in huis, warme truien en...

De redenen om een bouwdroger te huren

Misschien heb je er nog nooit van gehoord, en misschien weet je allang wat er zo handig is aan...

Hé, bekijk ook deze berichtenRELATED
Aanbevolen voor jou