Business Waarom jouw bedrijf juist in deze tijd B2B ecommerce...

Waarom jouw bedrijf juist in deze tijd B2B ecommerce software nodig heeft

-

In deze rare tijden, waarin het coronavirus wild om zich heen slaat, wordt nóg meer online gedaan dan normaal al het geval was. Mensen werken meer online, mensen spreken vaker af online én mensen kopen meer online. Vooral dat laatste is voor ondernemers een belangrijk gegeven om op in te spelen. In deze tijd is het zaak om je voorraadbeheer tot in perfectie op orde te hebben, anders bestaat de kans dat je de boot mist. Gelukkig bestaat er gespecialiseerde B2B ecommerce software die je helpt om je voorraadbeheer te optimaliseren.

We nemen het B2B e-commerce platform van Propellor als voorbeeld. Dit platform helpt je niet alleen om je voorraad optimaal te beheren, maar biedt daarnaast ook nog veel voordelen voor je klant. Zo kun je iedere klant een eigen portal geven. In deze portal zien je klanten alles wat ze eerder hebben besteld en kan het bestelproces automatisch worden ingericht. Daarnaast zorgt de software voor persoonlijke aanbiedingen die voor die specifieke klant heel interessant kunnen zijn. Zo wordt de kans dat klanten snel opnieuw bij je bestellen aanzienlijk vergroot.

Geen mensenwerk, minder fouten

Met het platform wordt de kans op (menselijke) fouten geminimaliseerd en foutieve bestellingen dus voorkomen, simpelweg omdat er niet veel menselijke handelingen nodig zijn. Wanneer de software gekoppeld is aan het boekhoudsysteem, ERP en jouw leveranciers worden alle wijzigingen van je klanten direct automatisch doorgevoerd. Zo kom je nooit meer voor verrassingen te staan en houd je je klanten tevreden, iets wat in deze tijd misschien wel belangrijker is dan ooit. Tevreden klanten praten immers ook met andere klanten. Via via is de beste manier om meer klanten te krijgen.

Is er nog wel persoonlijk contact?

Met e-commerce software benader je klanten automatisch en snel met een persoonlijke touch. Dit betekent dus dat je zonder veel tijd kwijt te zijn, toch persoonlijk bij ze overkomt. Sommige klanten zijn daar uitermate gevoelig voor. Toch is een vaak geuite angst wat deze software betreft of het persoonlijke contact met de klant niet volledig verwatert. Je hoeft hier als ondernemer echter helemaal niet bang voor te zijn. In het portal zitten functies waardoor je juist eenvoudig in contact komt met je klanten. Daarnaast kun je makkelijk offertes blijven opstellen en adviezen geven. Zo is het contact met je klant door deze software eigenlijk beter en soepeler dan ooit!

Laatste Nieuws

Sfeervolle verwarming in jouw woning met gashaarden

Meer sfeer creëren in de huiskamer? Gashaarden zijn de perfecte aanvulling op je woonkamer. Heerlijk om thuis te komen...

Hoesjes voor de iPhone 12 mini

Op zoek naar hoesjes voor de iPhone 12 mini? Wanneer je de trotse bezitter bent van een iPhone mini,...

Wat houdt een fleet management systeem precies in

Misschien heb je er weleens van gehoord, een fleet management systeem. Alleen wat is dat nou precies voor systeem...

Hoe kan ik mijn bedrijfswagen leasen

Als ondernemer moet je over een eigen wagen beschikken als je meer bewegingsvrijheid wilt hebben. Koop je nu een...

Een groot feest in de tuin!

Afgelopen zomer is er een groot feest georganiseerd. Alle buren waren uitgenodigd voor het jaarlijkse zomerfeest. Dit keer waren...

Drie cadeau ideeën voor mannen

Kerstcadeaus kopen vind ik een leuke bezigheid. Ik vind het alleen wel makkelijker voor vrouwen dan voor mannen om...

Hé, bekijk ook deze berichtenRELATED
Aanbevolen voor jou