Business Je website beter vindbaar maken

Je website beter vindbaar maken

-

Heb je een eigen website? Dan ben je natuurlijk altijd aan het kijken hoe je deze steeds beter en beter kan maken om uiteindelijk van zoveel mogelijk bezoekers klanten te maken. Dit kan je op allerlei verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld door gebruik te maken van online marketing, beter vindbaar te worden, je website zo optimaliseren dat potentiële klanten direct getriggerd worden, etc. In deze blog geven we je een aantal handige tips en tricks die je kunnen helpen bij het optimaliseren van jouw website en hoe je dit het beste kan aanpakken. Benieuwd hiernaar? Lees dan zeker verder!

SEO inzetten

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Hierbij hebben we het over het optimaliseren van jouw website zodat deze zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van de zoekmachine (Google, Yahoo etc) terecht komt. Bij organische zoekresultaten hebben we het over zoekresultaten waarbij niet direct geld wordt betaalt aan Google om daar te staan. Dit is in tegenstelling tot advertenties wel het geval. Daarom zal je op veel zoektermen ook eerst advertenties zien staan en vervolgens pas de organische (niet betaalde) zoekresultaten. Hoe je precies jouw website optimaliseert gaat in verschillende stappen. Eerst begin je met het in kaart brengen van welke zoekwoorden veel gebruikt worden binnen jouw doelgroep. Vervolgens bepaal je op basis van relevantie en volume op welke zoekwoorden je met jouw website gaat richten. Daarna ga je verschillende pagina’s inrichten waarin je deze zoektermen verwerkt en optimaliseert. Vervolgens kan je ook nog aan linkbuilding doen. SEO linkbuilding zorgt er uiteindelijk voor dat je steeds hoger in de organische zoekresultaten kan komen. Backlinks zorgen er namelijk voor dat jouw pagina steeds als relevanter wordt gezien. Google hecht namelijk waarde aan relevante backlinks.

Bezoekers omzetten in klanten

Vervolgens, wanneer je jouw bezoekers naar jouw website hebt gekregen is het zaak om deze bezoekers om te zetten in klanten. Dat doe je door ze het juiste aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan een digitaal product wat ze kunnen gebruiken om hun eigen klanten te bedienen. Steeds wanneer je jouw bezoekers iets geeft waar ze wat aan hebben zorg je ervoor dat ze bereid zijn om iets terug te geven (bijvoorbeeld gegevens, zoals een mailadres). Wanneer je gegevens hebt kan je ze opvolgen en uiteindelijk overtuigen met jouw product in de hoop dat ze dit uiteindelijk willen afnemen. Het is hierin belangrijk dat je goed kijkt naar wat jouw doelgroep echt wilt hebben/nodig heeft.

Laatste Nieuws

Bekendheid creëren voor jouw merk

In de steeds competitievere digitale wereld is het creëren van bekendheid voor je merk essentieel om op te vallen...

Boekhouden, niet zo moeilijk als je denkt!

Wanneer je een bedrijf hebt of werkt als Zzp'er moet je je eigen boekhouding verzorgen. Als je geen boekhouder...

Online interieur shoppen? De voordelen op een rijtje!

Online interieur shoppen is een geweldige manier om inspiratie op te doen, items te vergelijken en uiteindelijk de perfecte...

Waarom zou jij kiezen voor het gebruik van accoya hout?

Bij het kopen van hout zijn er een aantal dingen die komen kijken. Door de grote hoeveelheid verschillende soorten...

Staan we aan de drempel van betere tijden?

Nadat heel wat mensen vertrouwen begonnen te krijgen in de mogelijkheden van het investeren in cryptomunten leek het wel...

In hoeverre wordt record zonder zuurstof gebruikt in uw bedrijf?

Record zonder zuurstof is een veelgebruikt proces in de zakelijke wereld. Als professional betekent dit dat uw bedrijf waarschijnlijk...

Hé, bekijk ook deze berichtenRELATED
Aanbevolen voor jou